Co nedělat po cvičení

Ne, ne, nechceme strašit nebo dokonce od pohybu různého druhu odrazovat. Jen dovolte upozornit na pár chyb, které mohou ohrozit výsledný efekt cvičení nebo dokonce naše zdraví.
krájená pizza 

Včas se nepřevléknete

Zůstávat ve vlhkém oblečení je nevhodné hned z několika důvodů.
Mít na sobě propocené oblečení není ani estetické, ani voňavé, ale ani hygienické. Bakterie mají vlhko rády a můžou se odvděčit pěknou vyrážkou. Kromě toho vás může roztřást zima a můžete prochladnout. Vlhké oděvy sundávejte automaticky a převlékněte se i v případě, že se nemůžete hned osprchovat. Svaly musí být v teple.
 kliky na jedné ruce
Hned se vrátíte k sezení
Je dobré se udržet „v chodu“. Ne si myslet, že když 3x týdně makám v posilovně, je v pořádku zbytek času prosedět či proležet. Vhodné je v době nabírání sil a regenerace provádět alespoň lehké aktivity. Trochu se protáhnout, vzít třeba děti nebo psího přítele na krátkou procházku.
 
Konzumujete po cvičení nevhodné potraviny a nápoje
Tak to je častý nešvar. Nacpat se kalorickým jídlem a zapít to sladkými nápoji či alkoholem – vždyť si to po té dřině v posilovně zasloužím, že. Energii není vhodné doplňovat útokem na lednici doma, v nejbližší pizzerii či v restauraci u pivu. Nejlepší je dát si 20 – 30 minut po cvičení zdravou svačinku. Mléčné výrobky, jogurt, ovoce, mandle, kuřecí sendvič, celozrnné pečivo. Nezapomínejte na vodu, to je první, co je třeba doplnit.
 
Vrhnete se hned na těžké práce
Jste rozhýbaní a nabuzení chcete dokázat po namáhavém cvičení ještě jinou fyzicky namáhavou činnost. Udělat to samozřejmě můžete. Ale pamatujte, že máte vyčerpané svaly, jste bez živin a vody. O to horší bude následná regenerace. Dát si po práci (byť třeba sedavém) a posilovně ještě přídavek ve formě práce na stavbě nebo těžších činností na zahradě i v domácnosti může být docela hazard. Hrozí vyšší riziko zranění. Dobré je si dát po cvičení pauzu od takových aktivit alespoň několik hodin. Pak je to bezpečnější a práce vám půjde lépe od ruky.
 otvírání okurek
Vynecháváte den na obnovení sil
Odpočinek a regenerace jsou pro tělo nezbytné. Určitě si je dopřejte. Vaše tělo se vám odmění ještě lepší kondicí.

1200x628-1521537680.png
Co nedělat po cvičení
Ohodnoťte příspěvek